Köpvillkor
Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning. Följande villkor reglerar förhållandet mellan dig som kund och BGA Group AB (Nedan kallad "Framemarket") när du handlar på vår webbplats över internet:
Sammanfattning av våra köpvillkor:
- På FRAMEMARKET.SE levererar vi endast inom Sverige – de andra ländernas butiker hittar du längst ned på sidan.
- Du måste vara 18 år för att handla hos oss, alternativt ha målsmans tillstånd tillgängligt innan köpet.
- Vid köp godkänner du vår integritetspolicy gällande lagring och hantering av personuppgifter.
- Beställningar är bindande, och alla bedrägeriförsök eller falska beställningar polisanmäls.
- Du har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar efter du hämtat ut ditt paket, men vid returfrakt står du själv för kostnaden. Vi har även rätt till ersättning för ev. värdeminskning innan vi betalar tillbaka dina pengar till dig inom 14 dagar efter returen.
- Vi erbjuder flera leveransalternativ: leverans till ombud, boxar eller hemleverans. Se aktuella leveranskostnader och mer info nedan.
- Vid reklamation av skadade varor ersätter vi dig antingen genom ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Vid reklamation står vi för alla fraktkostnader.
- Vi följer konsumentköplagen och lämnar minst 6 månaders garanti på alla produkter.
- Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella skrivfel, samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.
Fullständiga köpvillkor:
Frakt och leverans
Vi levererar endast inom Sverige
Outlösta försändelser
Det är upp till dig som kund att ange en giltig och korrekt leveransadress. Om Framemarket av någon anledning får tillbaka ett paket som ej hämtats ut och går i retur till oss förbehåller vi oss rätten att debitera en avgift, för att täcka våra administrativa kostnader, frakt och returfrakt.
Transportskadad leverans
När du tar emot varan kan den ha skadats i transporten. Anmäl i så fall skadan direkt till distributören, enklast där du hämtade paketet. Syns skadan utvändigt kan du reklamera redan när du tar emot försändelsen.
Kvitto/Orderbekräftelse
Den e-postbekräftelse du erhåller när du lägger din beställning gäller som kvitto. Önskar du papperskvitto ber vi dig skicka ett mail till info@framemarket.se så ordnar vi givetvis detta till dig. Om du inte fått en orderbekräftelse inom 30 minuter, vänligen kontrollera att din e-post adress stämmer och maila oss så skickar vi om bekräftelsen.
Öppet köp / Ångerrätt
Hos oss på Framemarket kan du returera en produkt inom 30 dagar från att du har hämtat ut ditt paket. Du behöver inte föranmäla att du ska returnera paketet till oss.
Är produkterna öppnade eller ej i nyskick har vi rätt att göra ett prisavdrag för ev värdeminskning.
Kom ihåg att emballera din försändelse väl för att undvika fraktskador.
Produkterna måste returneras i orginalförpackning.
Så snart vi mottagit dina returnerade varor återbetalar vi inom 14 dagar tillbaka dina pengar till det konto du angivit.
Skicka in till oss:
När du skickar produkterna till oss står du själv för kostnaden för returfrakt och den återbetalas ej. Bifoga alltid din följesedel som du fick av oss i paketet när du returnerar och skriv att du vill göra en retur. Du skickar tillbaka dina produkter via närmaste DHL, Schenker eller Postnordombud. Tänk på att emballera produkterna ordentligt så dom inte går sönder i frakten tillbaka. Du kan även köpa en retursedel genom oss som vi skickar via mail eller som brev till dig om du saknar skrivare. -Klicka här- för att beställa retursedel.
Returadress:
FRAMEMARKET.SE
C/O BGA Group AB
Utmarksvägen 2
802 91 Gävle
Om produkterna är oöppnade får du tillbaka hela beloppet (inkl den frakt du betalade när du beställde) är produkterna öppnade eller ej i nyskick har vi rätt att göra ett prisavdrag för ev värdeminskning.
Walley Checkout
I samarbete med Walley erbjuder vi betalning med Walley Checkout. Walley Checkout samlar alla de viktiga betalsätten i en och samma lösning – välj mellan Swish, direktbank- och kortbetalning, faktura eller delbetalning (betalningsalternativen kan variera över tid). Du bestämmer själv vilket betalsätt du vill använda i kassan, innan du bekräftar köpet.
Faktura eller delbetalning innebär att du får hem varorna innan du betalar. Du kan sedan välja att antingen betala hela beloppet på en gång eller dela upp det i mindre delar. Förfallodatum kan skilja sig åt och framgår på den faktura eller delbetalningsavi som skickas till dig. Leveranssätt samt eventuella avgifter som tillkommer visas i kassan innan du bekräftar köpet. En kreditprövning görs, som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Vid försenad eller utebliven betalning debiteras en förseningsavgift samt dröjsmålsränta. Fullständiga villkor för Walley hittar du här: Villkor, Företagsfaktura och SECCI.
På my.walley.se kan du se och betala alla dina fakturor från Walley.
Reklamationer / Garantier
Om någon vara är skadad när du öppnar paketet skall du göra en reklamation till oss, därefter ersätter vi dig på lämpligt sätt, antingen genom en ny likvärdig vara eller pengarna tillbaka. Du som kund har inte heller några kostnader för frakt i samband med detta utan vi betalar självklart dina fraktkostnader. Vid reklamation kontakta oss via mail info@framemarket.se och ange att det gäller en reklamation i ämnesraden på mailet så hjälper vi dig att skicka tillbaka produkten på bästa sätt.
Konsumentköplagen / ARN ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Men vänta inte med att påtala felet utan gör det på en gång. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden. Vi följer alltid deras rekommendationer.
Tvist
Om tvist ej kan lösas i samförstånd med oss har du som kund alltid möjlighet att vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk http://ec.europa.eu/consumers/odr. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol.
Garantier
Framemarket följer naturligtvis konsumentköplagen och lämnar minst 6 månaders garanti på alla produkter. I de flesta fall lämnar vi samma garantier som vi får från leverantörerna av våra varor. Dv.s oftast 1 år.
Denna garanti gäller inte vid:
-Olyckshändelse efter det att du har fått varan
-Vanvård
-Onormal användning av varan
-Om du låtit bli att följa skötsel- och serviceanvisningar.
Enligt konsumentköplagen kan du även alltid reklamera tillverkningsfel på en vara upp till tre år efter köpet.
Allmänt
Alla produkter vi säljer kan användas i Sverige. När produkten kräver det har de även en svensk manual i fysisk eller digital form. Vi reserverar oss för slutförsäljning samt eventuella skriv/text-fel samt att bilderna kan ge olika färgnyanser i olika datorer.
Alla varor förblir Framemarkets egendom tills full betalning erlagts. Alla bedrägerieförsök och falska beställningar polisanmäls.
Färgåtergivning på datorskärm
Vi har gjort allt vi kan för att återge färger och bilder korrekt på vår sida, men vi kan ej garantera att våra varor kommer att ha exakt den färg du uppfattar på din bildskärm eftersom färgnyanser kan skilja sig åt på olika datorskärmar och vi kan inte ansvara för din dators färgåtergivning.
Beställningar
Beställningar är bindande. Beställning som göres i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Framemarket lider ekonomisk eller skada polisanmäles.
Priser
Priset som anges på Framemarkets webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller. Priserna är styckpriser inklusive moms om inget annat anges. Vi reserverar oss för eventuella skriftfel.
Åldersgräns
Hos Framemarket måste du vara 18 år för att få handla. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet.
Lagring av personuppgifter
Vid köp godkänner du vår integritetspolicy vad gäller lagring av personuppgifter, hantering av dessa av tredje part m.m. Läs vår integritetspolicy här.
Köpvillkoren uppdaterades senast 2024-11-15